środa, 2 grudnia 2015

Uchwała nr 1/2015 Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego z dnia 26 listopada 2015 r. w sprawie budowy Trasy Mostu Krasińskiego




         Warszawa, dn. 01.12.2015 r.




                                               Szanowny Pan Sławomir Antonik
                                                                                  BurmistrzDzielnicy Targówek
                                                                  m.st. Warszawy
                                                                  ul. Kondratowicza 20
                                                                  00 – 983 Warszawa






W dniu 26.11.2015 r. na posiedzeniu Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego – Targówek M.ST Warszawy, Komisja jednogłośnie przyjęta pozytywne stanowisko w sprawie budowy Trasy Mostu Krasińskiego. W uzasadnieniu załączamy uchwałę  nr 1/2015 DKDS –Targówek.


Załącznik:
1.  Uchwała nr 1 /2015 DKDS Targówek





                                              Przewodnicząca Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego
                                                              Dzielnicy Targówek M.ST. Warszawy

                                                                           Lilianna Lach

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Uchwała nr 1/2015
Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego
z dnia 26 listopada 2015 r. w sprawie budowy Trasy Mostu Krasińskiego


Na podstawie § 3 ust. , pkt 1 pkt 2  Regulaminu Organizacyjnego Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy zdnia 12 marca 2013 r. oraz Programu współpracy m.st. Warszawy wroku 2015 zorganizacjami pozarządowymi, w związku zogłoszeniem przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przetargu na aktualizację projektu Trasy Krasińskiego wraz z przeprawą mostową, uchwala się, co następuje:

1. Komisja uważa, że obecny projekt Trasy iMostu Krasińskiego jako przeprawy lokalnej jest prawidłowy, gdyż jest on realizowany w oparciu o studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m. st. Warszawy, plan miejscowy oraz Strategię Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego m. st. Warszawy na lata 2007 – 2013oraz na podstawie decyzji środowiskowej z 2011 r. (która wygasa w listopadzie 2016 r.).

2. Proces aktualizacji projektu Trasy Mostu Krasińskiego nie powinien być w żadnej mierze opóźniany, gdyż aktualizacja dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwolenia na realizację inwestycji drogowej dla budowy Trasy Krasińskiego od Pl. Wilsona do ul. Matki Teresy z Kalkuty musi zostać wykonana w terminie do dnia ważności decyzji środowiskowej (listopad 2016 r.), a zgodnie z deklaracjami zwycięzcy przetargu Mosty Katowice, realizacja tych zadań ma nastąpić do końca lipca 2016 r.

3. W opinii Komisji konieczne jest zbudowanie mostu wedle obecnych założeń funkcjonalnych (tramwaj, ruch samochodowy w każdym kierunku, bus pasy, ścieżki rowerowe i chodniki dla ruchu pieszego).

4. Komisja uważa za konieczne budowę linii tramwajowej, dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, ścieżek rowerowych i chodników dla pieszych, przy czym ew. ograniczenia ruchu samochodowego mogą być dokonywane w wyniku zmian w organizacji ruchu, np. wedle organizacji ruchu sprowadzającej się do wyznaczenia jednego pasa dla komunikacji indywidualnej ijednego dla komunikacji autobusowej.

5.Dodać tez należy, że wszelkie dalej idące propozycje dot. zasadniczej zmiany projektu czy też długotrwałe szerokie konsultacje społeczne nie są zasadne, gdyż konsultacje społeczne miały już miejsce, a ich ponawianie torpeduje proces inwestycyjny.
6. Należy też zauważyć, że na potrzeby przygotowania tej inwestycji m. st. Warszawa wydatkowało już milionowe kwoty. Proces aktualizacji projektu Trasy Mostu Krasińskiego nie powinien być więc narażony na opóźnienia, żeby nie narażać się na ew. ryzyko zmarnowania środków publicznych w wyniku długotrwałych procesów konsultacyjnych.

7. Zdaniem Komisji zasadne jest też zaapelowanie do władz m. st. Warszawy o jednoczesny przetarg i budowę obu etapów Trasy Mostu Krasińskiego. Wydaje się bowiem, że wtedy w sprawie występowałby  jeden wykonawca całego zadania inwestycyjnego, a przeprowadzenie postępowania przetargowego na całość zadania mogłoby przynieść znaczące oszczędności. Poza tym cała trasa mogłaby od razu połączyć Pragę Północ i Targówek z Żoliborzem i stać się alternatywnym połączeniem trzech dzielnic.

8. Komisja uważa dalej, że w sprawach postulowanych zmian projektu inwestycji na terenie Dzielnicy Żoliborz zawężenia do jednego pasa ruchu dla indywidualnej komunikacji samochodowej czy ścieżek i wyznaczenia bus - pasów, można byłoby je realizować na podstawie odpowiednich uzgodnień w organizacji ruchu.

9. Komisja wskazuje, że na obszarze prawobrzeżnej Warszawy w dzielnicach Targówek Praga Północ i Praga Południe realizowany jest Program Rewitalizacji na lata 2016 – 2022 jako że obszary te wymagają dodatkowej interwencji miasta i w celu nadrobienia zaległości inwestycyjnych w stosunku do lewobrzeżnej Warszawy. Konieczne jest zatem zainwestowanie w budowę infrastruktury mostowej ułatwiającej połączenie prawo i lewobrzeżnej Warszawy. Pomimo realizacji II linii metra oraz obwodnicy śródmiejskiej nie wolno rezygnować z Budowy Trasy Mostu Krasińskiego ani stawiać naprzeciwko siebie tych inwestycji.


Prezydium Komisji:                                                                                                          

  • Lilianna Lach
  • Mariusz Bielecki
  • Paweł Bruszewski
  • Michał Krakowiak
  • Jarosław Modzelewski




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz