Warszawa,
dn. 01.12.2015 r.
Szanowny Pan Sławomir
Antonik
BurmistrzDzielnicy
Targówek
m.st.
Warszawy
ul.
Kondratowicza 20
00
– 983 Warszawa
W dniu 26.11.2015 r. na posiedzeniu
Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego – Targówek M.ST Warszawy, Komisja
jednogłośnie przyjęta pozytywne stanowisko w sprawie budowy Trasy Mostu
Krasińskiego. W uzasadnieniu załączamy uchwałę
nr 1/2015 DKDS –Targówek.
Załącznik:
1. Uchwała nr 1 /2015 DKDS
Targówek
Przewodnicząca Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego
Dzielnicy Targówek M.ST. Warszawy
Lilianna Lach
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uchwała nr 1/2015
Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego
z dnia 26 listopada 2015 r.
w sprawie budowy Trasy Mostu Krasińskiego
Na podstawie § 3 ust. , pkt 1 pkt 2 Regulaminu Organizacyjnego Dzielnicowej Komisji
Dialogu Społecznego Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy zdnia 12 marca 2013 r.
oraz Programu współpracy m.st. Warszawy wroku 2015 zorganizacjami
pozarządowymi, w związku zogłoszeniem przez Zarząd Miejskich Inwestycji
Drogowych przetargu na aktualizację projektu Trasy Krasińskiego wraz
z przeprawą mostową, uchwala się, co następuje:
1. Komisja uważa, że obecny projekt Trasy iMostu
Krasińskiego jako przeprawy lokalnej jest prawidłowy, gdyż jest on realizowany
w oparciu o studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.
st. Warszawy, plan miejscowy oraz Strategię Zrównoważonego Rozwoju Systemu
Transportowego m. st. Warszawy na lata 2007 – 2013oraz na podstawie decyzji
środowiskowej z 2011 r. (która wygasa w listopadzie 2016 r.).
2. Proces aktualizacji projektu Trasy Mostu
Krasińskiego nie powinien być w żadnej mierze opóźniany, gdyż aktualizacja
dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwolenia na realizację inwestycji
drogowej dla budowy Trasy Krasińskiego od Pl. Wilsona do ul. Matki Teresy z
Kalkuty musi zostać wykonana w terminie do dnia ważności decyzji środowiskowej
(listopad 2016 r.), a zgodnie z deklaracjami zwycięzcy przetargu Mosty
Katowice, realizacja tych zadań ma nastąpić do końca lipca 2016 r.
3. W opinii Komisji konieczne jest zbudowanie mostu
wedle obecnych założeń funkcjonalnych (tramwaj, ruch samochodowy w każdym
kierunku, bus pasy, ścieżki rowerowe i chodniki dla ruchu pieszego).
4. Komisja uważa za konieczne budowę linii
tramwajowej, dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, ścieżek rowerowych i
chodników dla pieszych, przy czym ew. ograniczenia ruchu samochodowego mogą być
dokonywane w wyniku zmian w organizacji ruchu, np. wedle organizacji ruchu sprowadzającej
się do wyznaczenia jednego pasa dla komunikacji indywidualnej ijednego dla
komunikacji autobusowej.
5.Dodać tez należy, że wszelkie dalej idące propozycje
dot. zasadniczej zmiany projektu czy też długotrwałe szerokie konsultacje
społeczne nie są zasadne, gdyż konsultacje społeczne miały już miejsce, a ich
ponawianie torpeduje proces inwestycyjny.
6. Należy też zauważyć, że na potrzeby przygotowania
tej inwestycji m. st. Warszawa wydatkowało już milionowe kwoty. Proces
aktualizacji projektu Trasy Mostu Krasińskiego nie powinien być więc narażony
na opóźnienia, żeby nie narażać się na ew. ryzyko zmarnowania środków
publicznych w wyniku długotrwałych procesów konsultacyjnych.
7. Zdaniem Komisji zasadne jest też zaapelowanie do
władz m. st. Warszawy o jednoczesny przetarg i budowę obu etapów Trasy Mostu
Krasińskiego. Wydaje się bowiem, że wtedy w sprawie występowałby jeden wykonawca całego zadania
inwestycyjnego, a przeprowadzenie postępowania przetargowego na całość zadania
mogłoby przynieść znaczące oszczędności. Poza tym cała trasa mogłaby od razu
połączyć Pragę Północ i Targówek z Żoliborzem i stać się alternatywnym
połączeniem trzech dzielnic.
8. Komisja uważa dalej, że w sprawach postulowanych
zmian projektu inwestycji na terenie Dzielnicy Żoliborz zawężenia do jednego
pasa ruchu dla indywidualnej komunikacji samochodowej czy ścieżek i wyznaczenia
bus - pasów, można byłoby je realizować na podstawie odpowiednich uzgodnień w
organizacji ruchu.
9. Komisja wskazuje, że na obszarze prawobrzeżnej
Warszawy w dzielnicach Targówek Praga Północ i Praga Południe realizowany jest
Program Rewitalizacji na lata 2016 – 2022 jako że obszary te wymagają
dodatkowej interwencji miasta i w celu nadrobienia zaległości inwestycyjnych w
stosunku do lewobrzeżnej Warszawy. Konieczne jest zatem zainwestowanie w budowę
infrastruktury mostowej ułatwiającej połączenie prawo i lewobrzeżnej Warszawy.
Pomimo realizacji II linii metra oraz obwodnicy śródmiejskiej nie wolno
rezygnować z Budowy Trasy Mostu Krasińskiego ani stawiać naprzeciwko siebie
tych inwestycji.
Prezydium
Komisji:
- Lilianna Lach
- Mariusz Bielecki
- Paweł Bruszewski
- Michał Krakowiak
- Jarosław Modzelewski
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz